De Nederlands Gereformeerde Kerk Doorn en omstreken en de Gereformeerde Kerk vrijgemaakt Driebergen gaan vanaf dit jaar verder als één gemeente: de Nederlandse Gereformeerde Kerk Doorn. We werken al jarenlang samen, steeds meer activiteiten werden al samen gedaan. Het is begonnen met het samenwerken in ons jeugdwerk. In 2022 zijn we begonnen met het organiseren van maandelijkse gezamenlijke kerkdiensten. Sinds 2023 vergaderen de Kerkenraden samen.

De samenvoeging is op zondag 7 januari 2024 gevierd met een feestelijke bijeenkomst in aansluiting op de kerkdienst.

Ook landelijk zijn de NGK en de GKv samengevoegd tot één kerk: de Nederlandse Gereformeerde Kerk. Op steeds meer plaatsen volgende de lokale gemeente dit voorbeeld.